Оцінка конкурентоспроможності освітніх послуг вищих навчальних закладів
Ключові слова:
рейтинг вузів, конкурентоспроможність, когнітивне моделювання, імітаційна модель причинно-наслідкові ланцюжкиАнотація
Зроблено аналіз методик визначення рейтингової оцінки вищого навчального закладу. Виділено основні показники, що впливають на оцінку конкурентоспроможності ВНЗ на ринку освітніх послуг. Розраховано і уточнено інтегральний показник успішності ВНЗ. Розроблена системно-динамічна імітаційна модель взаємовпливу факторів конкурентоспроможності для університету.Посилання
Baryshev A. F. Marketing: uchebnik [Marketing: A study guide]. Moscow, Akademiya Publ., 2009. 208 p.
Vertil V. V., Germaidze G. Ye., Zuyev V. M., Zaborova Ye. N. Trebovaniya k podgotovke vypusknikov kak faktor konkurentosposobnosti sistemy srednego professionalnogo obrazovaniya [Requirements for the training of graduate students as a factor of competitiveness of the secondary vocational education system]. Konversiya — Conversion, 2002, no. 4 (26).
Hrynkevych O. S. Sorochak O. Z. Zastosuvannia teorii nechitkykh mnozhyn u reitynhovii otsintsi konkurentospromozhnosti VNZ [Application of the theory of fuzzy sets in the rating assessment of the competitiveness of universities]. Available at: http://r.donnu.ru/jspui/bitstream/123456789/1454/1/contents_EC_2011_1_3.pdf.
Danilova S. V. Metodicheskiye otsenki konkurentosposobnosti [Methodological assessments of competitiveness]. Kreativnaya ekonomika — Creative economy, 2013, no. 4 (76), pp. 54-61. Available at: http://bgscience.ru/lib/4937/.
Danilova T. V. Metodika otsenki konkurentosposobnosti vuzov [A technique for assessing the competitiveness of universities]. Kachestvo i konkurentosposobnost v XXI veke: materialy V Vseros. nauch.-prakt. konf. [Proceedings of the 5th All-Russian Scientific and Practical Conference “Quality and Competitiveness in the 21st Century”]. Cheboksary, 2006, pp. 59.
Lyubavtsev A. V. Problemy otsenki konkurentosposobnosti obrazovatelnykh uslug vysshey shkoly [Problems of assessing the competitiveness of educational services of higher education]. Pedagogicheskiye nauki — Pedagogy, Available at: http://www.rusnauka.com/12.APSN_2007/Pedagogica/20888.doc.htm.
Mnogopodkhodnoye imitatsionnoye modelirovaniye: ofitsialnyy sayt razrabotchika [Multi-approach simulation modeling: official website of the developer]. Available at: http://www.anylogic.ru/.
Riznyk N. M., Bachynska O. M. Pidkhody do otsiniuvannia konkurentospromozhnosti VNZ [Approaches to the assessment of the competitiveness of universities]. Ekonomika i rehion — Economics and region, 2013, no. 4 (41), pp. 64 – 69.
Burkov V. N. Sozdaniye i razvitiye konkurentosposobnykh proektno-oriyentirovannykh naukoyemkikh predpriyatiy [Creation and development of competitive project-oriented science-intensive enterprises]. Mykolaiv, Publisher Torubara V. V., 2011. 260 p.
Khotomlianskyi O., Derevianko T. Metodychni pytannia otsiniuvannia rezultativ profesiinoi diialnosti profesorsko-vykladatskoho skladu vyshchoho navchalnoho zakladu [Methodological issues of evaluation of the results of professional activity of the academic staff of a higher educational institution]. Osvita i upravlinnia — Education and management, 2006, vol. 9, no. 3 – 4, pp. 145 – 151.
Timofeyev V. V., Renkas N. N., Sharonin Yu. V., Starkova L. G. Reyting ssuzov Rossii: ot metodiki opredeleniya k praktike [Rating of Russian specialised secondary schools: from the methodology of definition to practice]. Sredneye proffesionalnoye obrazovaniye — The Journal of Secondary Vocational Education, 2006, no. 9, Available at: http://cyberleninka.ru/article/n/reyting-ssuzov-rossii-ot-metodiki-opredeleniya-k-praktike.
Fedulov A. S. Nechetkiye relyatsionnyye kognitivnyye karty [Fuzzy relational cognitive maps]. Teoriya i sistemy upravleniya — Journal of Computer and Systems Sciences International, 2005, no. 1. pp. 120 – 132.
Shannon, R. Imitatsionnoye modelirovaniye sistem — iskusstvo i nauka [Systems simulation: the art and science]. Moscow, Mir Publ., 1978. 420 p.
Axelrod R. The Structure of Decision: Cognitive Maps of Political Elites. Princeton University Press. 1976. 395 p.
Forrester J. Urban Dynamics. Cambridge, MIT Press, 1969. 299 p.
Koch R. The 80/20 Principle: The Secret of Achieving More with Less. London, Nicholas Brealey Publishing, 1997. 302 p.