Оцінка конкурентоспроможності освітніх послуг вищих навчальних закладів

Автор(и)

  • Konstiantin V. Koshkin Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв, Україна https://orcid.org/0000-0003-2545-1388
  • Oleksandr S. Ryzhkov Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв, Україна https://orcid.org/0000-0003-0535-7722
  • Rostyslav S. Ryzhkov Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв, Україна https://orcid.org/0000-0002-0296-3738
  • Natalia R. Knyryk Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв, Україна https://orcid.org/0000-0002-9137-7625

Ключові слова:

рейтинг вузів, конкурентоспроможність, когнітивне моделювання, імітаційна модель причинно-наслідкові ланцюжки

Анотація

Зроблено аналіз методик визначення рейтингової оцінки вищого навчального закладу. Виділено основні показники, що впливають на оцінку конкурентоспроможності ВНЗ на ринку освітніх послуг. Розраховано і уточнено інтегральний показник успішності ВНЗ. Розроблена системно-динамічна імітаційна модель взаємовпливу факторів конкурентоспроможності для університету.

Біографії авторів

Konstiantin V. Koshkin, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв

д-р техн. наук, профессор

Oleksandr S. Ryzhkov, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв

канд. техн. наук, доц.

Rostyslav S. Ryzhkov, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв

канд. техн. наук, доц.

Natalia R. Knyryk, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, м. Миколаїв

канд. техн. наук

Посилання

Baryshev A. F. Marketing: uchebnik [Marketing: A study guide]. Moscow, Akademiya Publ., 2009. 208 p.

Vertil V. V., Germaidze G. Ye., Zuyev V. M., Zaborova Ye. N. Trebovaniya k podgotovke vypusknikov kak faktor konkurentosposobnosti sistemy srednego professionalnogo obrazovaniya [Requirements for the training of graduate students as a factor of competitiveness of the secondary vocational education system]. Konversiya — Conversion, 2002, no. 4 (26).

Hrynkevych O. S. Sorochak O. Z. Zastosuvannia teorii nechitkykh mnozhyn u reitynhovii otsintsi konkurentospromozhnosti VNZ [Application of the theory of fuzzy sets in the rating assessment of the competitiveness of universities]. Available at: http://r.donnu.ru/jspui/bitstream/123456789/1454/1/contents_EC_2011_1_3.pdf.

Danilova S. V. Metodicheskiye otsenki konkurentosposobnosti [Methodological assessments of competitiveness]. Kreativnaya ekonomika — Creative economy, 2013, no. 4 (76), pp. 54-61. Available at: http://bgscience.ru/lib/4937/.

Danilova T. V. Metodika otsenki konkurentosposobnosti vuzov [A technique for assessing the competitiveness of universities]. Kachestvo i konkurentosposobnost v XXI veke: materialy V Vseros. nauch.-prakt. konf. [Proceedings of the 5th All-Russian Scientific and Practical Conference “Quality and Competitiveness in the 21st Century”]. Cheboksary, 2006, pp. 59.

Lyubavtsev A. V. Problemy otsenki konkurentosposobnosti obrazovatelnykh uslug vysshey shkoly [Problems of assessing the competitiveness of educational services of higher education]. Pedagogicheskiye nauki — Pedagogy, Available at: http://www.rusnauka.com/12.APSN_2007/Pedagogica/20888.doc.htm.

Mnogopodkhodnoye imitatsionnoye modelirovaniye: ofitsialnyy sayt razrabotchika [Multi-approach simulation modeling: official website of the developer]. Available at: http://www.anylogic.ru/.

Riznyk N. M., Bachynska O. M. Pidkhody do otsiniuvannia konkurentospromozhnosti VNZ [Approaches to the assessment of the competitiveness of universities]. Ekonomika i rehion — Economics and region, 2013, no. 4 (41), pp. 64 – 69.

Burkov V. N. Sozdaniye i razvitiye konkurentosposobnykh proektno-oriyentirovannykh naukoyemkikh predpriyatiy [Creation and development of competitive project-oriented science-intensive enterprises]. Mykolaiv, Publisher Torubara V. V., 2011. 260 p.

Khotomlianskyi O., Derevianko T. Metodychni pytannia otsiniuvannia rezultativ profesiinoi diialnosti profesorsko-vykladatskoho skladu vyshchoho navchalnoho zakladu [Methodological issues of evaluation of the results of professional activity of the academic staff of a higher educational institution]. Osvita i upravlinnia — Education and management, 2006, vol. 9, no. 3 – 4, pp. 145 – 151.

Timofeyev V. V., Renkas N. N., Sharonin Yu. V., Starkova L. G. Reyting ssuzov Rossii: ot metodiki opredeleniya k praktike [Rating of Russian specialised secondary schools: from the methodology of definition to practice]. Sredneye proffesionalnoye obrazovaniye — The Journal of Secondary Vocational Education, 2006, no. 9, Available at: http://cyberleninka.ru/article/n/reyting-ssuzov-rossii-ot-metodiki-opredeleniya-k-praktike.

Fedulov A. S. Nechetkiye relyatsionnyye kognitivnyye karty [Fuzzy relational cognitive maps]. Teoriya i sistemy upravleniya — Journal of Computer and Systems Sciences International, 2005, no. 1. pp. 120 – 132.

Shannon, R. Imitatsionnoye modelirovaniye sistem — iskusstvo i nauka [Systems simulation: the art and science]. Moscow, Mir Publ., 1978. 420 p.

Axelrod R. The Structure of Decision: Cognitive Maps of Political Elites. Princeton University Press. 1976. 395 p.

Forrester J. Urban Dynamics. Cambridge, MIT Press, 1969. 299 p.

Koch R. The 80/20 Principle: The Secret of Achieving More with Less. London, Nicholas Brealey Publishing, 1997. 302 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-31

Номер

Розділ

Управління проектами