Управління якістю освіти НУК за програмою «4 + 0» з Університетом науки і технології Цзянсу
Ключові слова:
кількісна оцінка якості, принципові підходи управління проектами, міжнародна освітня програмаАнотація
Проведено розрахунок кількісної оцінки якості викладання Університетом науки та технології Цзянсу за спільною навчальною програмою «4+0» з Національним університетом кораблебудування імені адмірала Макарова. Отримані результати дають можливість вносити корективи в навчальний процес з метою підвищення якості освітніх послуг.Посилання
Bobrytska V. I. Mobilnist yak kliuchovyi pryntsyp formuvannia yevropeiskoho osvitnoho prostoru [Mobility as a key principle of formation of European educational space]. Yevropeiska intehratsiia vyshchoi osvity Ukrainy v konteksti Bolonskoho protsesu № 3 (dodatok 2) [European integration of higher education in Ukraine in the context of the Bologna Process number 3 (Annex 2)]. Teoretychnyi ta naukovo-metodychnyi chasopys “Vyshcha osvita Ukrainy” — Theoretical scientific and methodological journal “Higher Education in Ukraine”, 2013, pp. 234–238.
Focus on Higher Education in Europe: The Impact of the Bologna Process. European Commission. Available at: http://www.Eurydice.org.
The Bologna Process 2020 – The European, Higher Education Area in the new decade. Communiqué of the Conference of European Ministers Responsible for Higher Education. Leuven and Louvain-Ia-Neuve, 28-29 April 2009. Available at: http://www.bologna2009benelux.org.
Calculations based on the data from UNDP, ‘Human Development Report 2013. The Rise of the South: Human Progress in a Diverse World’, New York, 2013.
Ryzhkov S. S. Otchet rektora za 5 let raboty [Rector’s report for 5 years of work]. Mykolaiv, NUK Publ., 2013.
Sayt Ministerstva obrazovaniya i nauki Ukrainy [The website of the Ministry of Education and Science of Ukraine]. Available at: http://www.mon.gov.ua.
Bushuiev S. D. Kerivnytstvo z pytan proektnoho menedzhmentu [Reference book on Project Management]. Kyiv, Dilova Ukraina Publ., 2000. 196 p.
Burkov N. V., Novikov D. A. Modeli i mekhanizmy teorii aktivnykh sistem v upravlenii kachestvom podgotovki spetsialistov [Models and mechanisms of the theory of active systems in management of the quality of specialists’ training]. Moscow, Issledovatelskiy tsentr problem upravleniya kachestvom podgotovki spetsialistov Publ., 1998.
Zinnurov U. G., Guzairov M. B. Otsenka zatrat na podgotovku spetsialistov v zavisimosti ot kvalifikatsionnykh trebovaniy k vypuskniku [Assessment of the costs for specialists’ training depending on the qualification requirements for the graduate]. Moscow, Its Publ., 1991.
Khotomlianskyi O., Derevianko T. Formuvannia zbalansovanoi systemy pokaznykiv VNZ [Formation of the balanced system of the higher educational institution indicators]. Osvita i upravlinnia [Education and Management]. 2005, ch. 8., no. 2, pp. 49 – 53.
Khotomlianskyi O., Derevianko T. Metodychni pytannia otsiniuvannia rezultativ profesiinoi diialnosti profesorsko-vykladatskoho skladu vyshchoho navchalnoho zakladu [Methodological issues of evaluation of the results of professional activity of the academic teaching staff of a higher educational institution]. Osvita i upravlinnia [Education and Management]. 2006, ch. 9., no. 3-4, pp. 145 – 151.
Balykhin G. A. Upravlenie razvitiem obrazovaniya: organizatsionno-ekonomicheskiy aspect [Management of the education development: the organizational and economic aspect]. Moscow, Ekonomika Publ., 2003. 428 p.