Концепт перспективного танкера змішаного ріка-море плавання
DOI:
https://doi.org/10.15589/evn20140101Ключові слова:
судна змішаного ріка-море плавання, клас судна, танкер, прогноз, перевезення нафтопродуктів, внутрішній водний транспортАнотація
Обґрунтовано концепт перспективного танкера змішаного плавання на основі аналізу вантажопотоків нафти і нафтопродуктів для Європейської частини Росії та України з визначенням основних видів наливних вантажів, пунктів навантаження, перевантаження і вивантаження, комерційних особливостей і тривалості рейсів. Показано необхідність будівництва нових суден.
Посилання
Vse o portakh Ukrainy [Everything about the ports of Ukraine].Odessa, IATS «BST», «Porty Ukrainy» Publ., 2010. 664 p.
Bambulyak A., Frantsen Bern Transportirovka nefti iz rossiyskoy chasti Barentseva regiona po sostoyaniyu na yanvar 2005 goda [Транспортировка нефти из российской части Баренцева региона по состоянию на январь 2005 года Oil transport from the Russian part of the Barents Region as of January 2005]. Svanhovd, Ekologicheskiy Tsentr Publ., 2005. 92 p.
Golenkov V.Ye. Vnutrenniy vodnyy transport v Transportnoy strategii RF na period do 2030 goda [Inland waterway transport in the Transport Strategy of the Russian Federation for the period up to 2030]. Rechnoy transport (XXI vek) – Inland water transport (XXI century), 2009, no. 3, pp. 36−42.
Yegorov G.V. Vybor glavnykh elementov sukhogruznykh i neftenalivnykh sudov smeshannogo «reka-more» plavaniya [Selection of the main elements of dry cargo vessels and oil mixed "river-sea" navigation vessels]. Sudostroenie−Shipbuilding, 2004, no. 6, pp. 10−16.
Yegorov G.V. Tanker «Armada Lider», sudno tipa «reka-more» dedveytom 6440 tonn s vinto-rulevymi kolonkami pr. 005RST01 ["Armada Leader" Tanker, "river-sea" type vessel with deadweight of 6440 tons with circle rudder propellers of the 005RST01 prj.]. Sudostroenie i sudoremont – Shipbuilding and ship repair, 2004, no.1, issue 4, pp. 8−17.
Yegorov G.V. Perevozki otechestvennym vodnym transportom, sostoyanie rechnogo flota i perspektivy novogo sudostroeniya [Transportation by domestic water transport, the state of the river fleet and the prospects of the new shipbuilding]. Morskaya Birzha − Maritime Market, 2010, no. 4, issue, 34, pp. 20−26.
Yegorov G.V. Masshtabnaya realizatsiya preimushchestv tolkaemyh sostavov na praktike. Podhody, prinyatye v vodnom transporte SShA [The large-scale implementation of the advantages of the pushed convoys in practice. The approaches adopted in the USA water transport]. Sudostroenie− Shipbuilding, 2011, no. 2, pp. 18−21.
Yegorov G.V., Isupov Yu.I., Avtutov N.V. Problemy sozdaniya plavuchikh neftekhranilishch dlya Kaspiyskogo moray. Trudy NTK po SMK pamyati prof. P.F. Papkovicha [Problems creating Floaters for the Caspian Sea. Proceedings of the STC on CMS in memory of prof. Papkovich]. Saint Petersburg, TsNII im. akad. A.N. Krylova Publ, 2007. pp. 25-27.
Yegorov G.V., Isupov Yu.I., Ilnitskiy I.A. Tanker smeshannogo reka-more plavaniya dedveytom 7050 tonn tipa «Novaya Armada» pr. RST22 [The mixed river-sea navigation tanker with deadweight of 7,050 tons of the "New Armada" type of the RST22 prj.]. Sudostroenie i sudoremont − Shipbuilding and ship repair, 2008, no. 3, issue 29, pp. 28−39.
Egorov G.V., Isupov Yu.I., Ilnitskiy I.A. Neftenalivnye barzhi smeshannogo «reka-more» plavaniya gruzopodemnostyu 4320 t [Oil barges of the mixed "river-sea" navigation with the lifting capacity of 4320 tons]. Sudostroenie−Shipbuilding, 2009, no. 4, pp. 19−22.
Morskie porty Rossii [Russian seaports]. Moscow, Morskie vesti Rossii Publ., 2007. 427 p.
Neftyanye porty i terminaly Rossii [Oil ports and terminals of Russia]. Moscow, Morskie vesti Rossii Publ., 2006. 304 p.
Reyd proveryayut na ekologichnost (Roads are being checked for environmental friendliness). Available at: http://www.rbcdaily.ru/industry/562949979007448 (Accessed 30 May 2013).
Rykov Yu., Chernyy Yu., Feygin V. Osnovnye napravleniya i tendentsii razvitiya tehnologiy i oborudovaniya neftepererabotki v Rossii i v mire [The main directions and trends in the development of technologies and equipment for oil refining in Russia and in the world]. Obedinennoe mashinostroenie − Combined machine engineering, 2010, no. 3, pp. 8−17.
Transportirovka nefteproduktov cherez porty Yuga Rossii. Otchet. Akademiya konyunktury promyshlennykh rynkov (Transportation of petroleum products through the ports of the South of Russia. Report. Academy of market conditions of industrial markets). Available at: http://www.akpr.ru (Accessed 30 May 2013).
Feasibility Study on the Rehabilitation and Modernization of Navigational Aids Systems in Caspian Sea Ports. Report No. TNREG 9803. TRACECA Traffic and Feasibility Studies, November 2000, 103 p.
Perevalka nefteproduktov na reyde porta Kavkaz v 2009 godu budet osushchestvlyatsya s odnogo tankera-nakopitelya (Handling of oil products on the roads of the port Caucasus will be carried out with one storage tanker in 2009). Available at: http://portnews.ru/news/43398/?print=1 (Accessed 30 May 2013).